Виртуальная реальность

Wot common test когда откроют. Тестовый сервер ворлд оф танкс. Улучшения для режима «Учебный полигон»

Инструкция по загрузке тестовой версии WoT

Скачать тест World of Tanks – именно такая проблема встает перед многими игроками, которые не особо хотят вникать в подробности, а хотят поскорее все опробовать. Чтобы скачать тестовый World of Tanks достаточно зайти на официальный сайт в соответствующий раздел, и произведя нехитрые операции, получить на свой компьютер тестовый клиент игры. Но порой бывает так, что при попытки скачать тестовый клиент была ошибка, или сервер переставал отвечать. Что делать при такой ситуации? К счастью, решение проблемы есть, и оно имеет несколько путей, в данной статье мы попытаемся разобрать все возможные пути, которые помогут насладиться тестовым клиентом.

Чтобы скачать World of Tanks test с других ресурсов необходимо помнить простое правило, которое гласит о том, что все файлы, которые вы хотите скачать и установить на свой компьютер, должны быть выложены на достоверных источниках, которые в свою очередь подтверждены самими разработчиками. Под такие источники попадают крупные фан-ресурсы по игре, а так же группы и сайты топовых кланов, которые находятся в проекте очень давно и имеют положительную репутацию.

Различные торренты, левые сайты и прочие другие источники могут быть опасными, как для вашего компьютера, так и для вашего аккаунта. В большинстве случаев, все выкладываемые там программные обеспечения и клиент игры, могут содержать вредоносные программы, которые могут повредить систему или передать ваши данные об аккаунте третьим лицам. Поэтому скачивать с таких ресурсов можно только на свой страх и риск.

Тестирование на сторонних ресурсах

Так в чем же плюс сторонних ресурсов, которые легально и честно распространяют тестовый клиент игры? Если честно, то в них очень много положительного. При скачивании они никогда не прерывают соединения, у них очень редко происходят сбои, они сразу выкладывают полную версию клиента тестового без нужды его обновления и, соответственно, у них намного выше скорость передачи данных, нежели на официальном сайте. Узнать подробный список фан-ресурсов, которым можно доверять, вы можете на официальном сайте в разделе «Фан-зона».

Таким образом вы познакомились с возможностью скачивать тестовую игру даже при нарушенной связи с основным сервером. Так же стоит отметить, что иногда на фан-ресурсах игры нужный файл выкладывается намного раньше, чем его официально выкладывают разработчики. Так что теперь приоритеты источников видны невооруженным взглядом, теперь вы можете точно определиться с местом, откуда будете получат необходимый контент.


СуперТест (SuperTest, сокращенно ST) является одним из этапов проверки игры, после окончания локальных тестов внутри офиса (работниками Варгейминг), когда возникает необходимость в массовом тестировании нововведений или исправлений, для изучения которых недостаточно внутренних ресурсов компании.

Супертестеры в World of Tanks - члены подразделения отдела контроля и качества в Варгейминг. Участников для супертеста набирают на безвозмездной основе, то есть это своего рода волонтерская работа для тестирования игры WoT. Именно эти игроки первыми получают возможность ознакомиться с грядущими патчами и новой техникой.

В качестве награды супертестеры получают золото на свой аккаунт.

Подробнее о размере выплат и условиях для их получения разберемся далее.

Наказание за такое предусматривается от бана учетных записей во всех проектах Wargaming вплоть до выплаты штрафа.

Для одобрения заявки, игроку необходимо обладать следующими качествами необходимыми для продуктивного сотрудничества:

  • уделять тестированию не менее 3-4 дней в неделю , с продолжительностью игровой сессии минимум один час;
  • на вашем аккаунте должно быть сыграно не менее 5000 боев , при этом из них на технике 10 уровня от 500 ;
  • процент побед 50% и более;
  • возраст обязательно от 18 лет ;
  • такие качества характера, как вежливость, усидчивость, терпеливость и сдержанность;
  • умение адаптироваться и усваивать новый материал;
  • коммуникабельность для взаимодействия с коллегами;
  • стрессоустойчивость - нельзя давать волю своим нервам, потому что это уже не игра, а работа.

Задачи

Так как это уже полноценная работа, то соответственно перед супертестерами стоит круг необходимых к выполнению задач:

  1. Регулярное посещение СуперТеста.
  2. Поиск ошибок/багов и написание отчета (багрепорта).
  3. Составление фидбека о своих наблюдениях и сложившемся мнении относительно обновления.

Регистрация

Свою заявку на участие в СуперТесте необходимо оставить на портале волонтеров в разделе Вакансии World of tanks => СУПЕРТЕСТ.

На портале нужно будет пройти авторизацию и подтвердить свой почтовый адрес для получения оповещения и комментария о статусе заявки.

Далее следует ознакомиться со всеми требованиями и заполнить личную анкету профиля.

Потом последует ряд стандартных вопросов.

Далее наступает этап ожидания пока рассмотрят заявку. После на указанную вами почту придет уведомление с дальнейшими указаниями. Статус заявки можно отслеживать в личном кабинете на сайте wg-volunteers.ru/ .

Процесс работы портала:

  1. Сначала вами подается заявка.
  2. Заявку принимает рекрутер и оценивает ваши ответы на начальные вопросы.
  3. В том случае, если заявка отвечает требованиям портала волонтеров, то вам отправят тестовое задание.

Примерно оно будет иметь такой вид:

В случае отрицательного результата кандидатура отклоняется, но предоставляется возможность в течение 30 дней подать повторно заявку.

  1. На последнем этапе после одобрения заявки она отправляется к администратору, после чего на портале волонтеров вам придет уведомление, а на зарегистрированную почту письмо с инструкцией.

На что следует обратить внимание

Есть несколько пунктов, которым стоит уделить внимание до подачи заявки:

  • доступ к аккаунту должен быть ТОЛЬКО У ВАС;
  • вы должны иметь ПОЛНЫЙ ДОСТУП к почте, которая служит для входа в игру World of Tanks;

Если с этим пунктом имеются проблемы, то прежде, чем оставлять заявку на СуперТест сначала нужно решить вопросы с ЦПП.

  • для полноценного тестирования придется установить несколько клиентов игры для различных тестовых серверов, поэтому потребуется не менее 100 GB (гигабайт) свободного места на вашем жестком диске;
  • те из игроков, кто состоит в гвардии и других формированиях, или принимает непосредственное участие в модерировании могут быть допущены на СуперТест после рекомендаций от своих кураторов.

Как зарабатывать голду

На СуперТесте предусмотрена система бонусов и поощрений. В конце каждого месяца выдается награда золотом на основной аккаунт.

The Common Test client server has a test version of your Wargaming account, meaning that all the vehicles purchased and the research that you have completed will be the same. But don"t forget these key points:

  • Though your login details are the same, your test account is still completely separate from your normal account. Achievements and research that you complete on the test client will not be carried over to your normal play account
  • Real money transactions are not possible on the test server and payments will not be accepted
  • All test accounts will receive a one-time payment of:
    • 100,000,000
    • 100,000,000
    • 20,000
  • Depending on the aims of the test, Credits and Experience rates may not be increased

The test server is subject to the same EULA and general rules as the World of Tanks game server. This means that you still need to play nice, or you will be subject to the same consequences as on the regular, "production" game servers.

Getting Started

Installing and playing in the Common Test is virtually the same as installing the "regular" World of Tanks. To participate in the test, you need to take the following steps:

  • Install the Common Test client,

  • Update World of Tanks via the launcher (total download depends on the update, but is more than 8 GB)

  • If you have already installed the Common Test game client, the launcher will update to the new version automatically

Be sure to install the Test launcher in a different folder from the current game client version. Also, close all game clients before installing the update.

If you previously installed the Test client and are having problems updating or starting, we recommend uninstalling and reinstalling the Test client.

Feedback

Once you have logged into the test client, you are free to play as much or as little as you want. We encourage you to try out all the new features and see what you can do!

Once you have been playing for a while, please let us know your feedback by posting in the dedicated forum threads. The appropriate links will be provided in the respective announcement. Wargaming community managers will collect feedback and report to the development team after the test period.

What makes good feedback? Here"s some examples of things you can bring up:

  • Any bugs or glitches that you have found in the game. Got stuck in the scenery? Game crashes when you do a certain action? Tell us all about it!
  • Honest feedback about vehicles and game mechanics. If you think something doesn"t function well, then please tell us
  • Feedback isn"t just about being negative! Anything you particularly like? Do you love the new stats for a vehicle? If the developers get a sense of what the community likes, it can allow them to focus on other improvements

Remember that the Common Test is about testing ! Every new feature is subject to change before the final release.

Server Cycles

In order to make the test experience more efficient, it may be necessary to limit the number of players on the test server. If the server is full when you log in, you"ll be placed into a queue.

In addition, each periphery (server) of the Common Test will be restarted regularly according to the following schedule:

  • First Periphery: Every EVEN day of the month. Average duration will be around 25 minutes
  • Second Periphery: Every ODD day of the month. Average duration will be around 25 minutes
  • Central Database: Every day. Average duration will be around 2 or 3 minutes
  • The test server may also be subject to unscheduled restarts and maintenance.

Finally, the Common Test is also updated a few times each test period to address collected feedback or add other new features. Keep an eye on the Common Test article(s) and the forum for details on new iterations!


На очереди новый патч 1.6.1, который привнесет в игру парочку нововведений и некоторые изменения в уже знакомых для нас режимах. Впервые тестируется новая фишка - многонациональность техники . Для большего разнообразия внешнего вида машин добавлены новые стили, в том числе один универсальный. Также в новом сезоне претерпела изменений механика ранговых боев.

Изменилось расположение скриншотов! Теперь они находятся по пути \win32\screenshots

Многие знакомы с историей Т-34-85 Rudy, а для тех, кто не слышал, вкратце расскажем. Данная модель танка советская, но в польских войсках воевал прототип этой машины. Широкую популярность этот вариант танка получил после выхода сериала «Четыре танкиста и собака», который стал важной частью польской культуры.

В связи с такой историей танка, именно он стал первым представителем премиумной техники доступной для мультинациональности.

Как будет реализована новая функциональность

Теперь для Т-34-85 Rudy доступны на выбор две нации - СССР (по умолчания) и Польша. Смена осуществляется в Ангаре и происходит мгновенно. ТТХ танка при переключении не изменяются, т.е. мы получим точно такую же машину, но уже относящуюся к другой нации.

Необходимо только посадить новый экипаж (в зависимости от национальности), загрузить базовые боекомплект и выбрать модули дополнительного оборудования.

Модули, а также все снаряды с предыдущей нации сохраняются. Выполнив один раз полную конфигурацию, в следующий раз при смене нации все загрузится автоматически.

Получается, что на одном и том же танке теперь можно выполнять различные боевые задачи и прокачивать экипаж.



У каждой версии танка свой расходников, снарядов и оборудования.


Смена нации совершенно бесплатна и не ограничена в количестве использований.

Для всех наций для покупки за золото завезли еще один историчный стиль под названием «Егерь» с символической эмблемой головы оленя под двумя ружьями (название как бы намекает, что открывается сезон охоты на оленей).



Изменения в ранговых боях

Прогрессия сезона отнимала много времени даже у опытных игроков, поэтому будут внесены определенные корректировки.

Путь в Ранговых боях начнется с квалификации, с фиксированным количеством боев.После завершения квалификации, каждый игрок получит определенное количество призовых боев.

World of Tanks began this spring with the most crucial update in the game’s history. Today, we launch the first Common Test of Update 1.0.1, which builds on the recent visual improvements with a host of new content including the much-awaited return of Province. Read on for a detailed overview!

Italian Tanks

Italy is not just another nation. Equipped with autoreloaders, the top-tier Italian tanks add an original twist to the traditional gameplay. The autoreloader is hard to master but pays off once you learn how to use it effectively.

Eleven light and medium vehicles coming in Update 1.0.1 fall into three main categories:

  • Low tiers. The “fledging” period in the Italian tank building, a time of copying successful designs from foreign designers and timid in-house experiments. A typical low-tier Italian tank is a thinly-armored machine with guns in a range of calibers.
  • Mid tiers. The “pursuit” period. Combat experience led to revising the approach to armored engineering and attempts to catch up with the leading tank superpowers. Armor got thicker and guns increase in size and firepower.

FUN FACT: Italian engineers attempted to design heavy tanks, but ended up with mediums, compared to other nations.

  • Top tiers. The “post-war” period. Influenced heavily by the “western” school, late Italian tanks featured high mobility, excellent guns with superior depression angles, and autoreloading guns paired with non-existent armor.

How the Autoreloader Works

In automatic mode, the autoreloader can shoot one shell every two seconds. You can switch to the classic loading mechanic, however, if combat conditions require.

As opposed to autoloaders, loading time in the autoreloader differs for each of the three shells. In case with the Progetto M35 mod 46, it’s 12 seconds for the first shell, 9 for the second and 8 seconds for the third, and you’ll get similar proportions for the other high-tier mediums. These stats can be improved with Crew training, a gun rammer, or improved ventilation.

Province Revival

Italy advances on all fronts! This time, it’s a striking comeback of one of our most discussed maps—Province . Everyone had a strong opinion about this compact location that embraced highly dynamic tactical combat. Only available for Tiers I-III, the map had been intended to become an optimal firing ground for new players. Instead, it turned into a magnet for highly skilled tankers looking for easy prey.

We eventually took the map out of rotation, but now, after a lengthy revision process, Province is ready to re-enter the fray.


Province has grown from the compact size of 600x600 meters to 850x850 meters , and thanks to this change, the map now welcomes vehicles all the way up to Tier X. The revised design promotes faster engagements. Occupying your slope will no longer mean victory: you’ll need to attack the other one, too. If you don’t press forward, the enemy will—and the things will surely get dire. Running a successful attack will be quite a challenge, but if you manage to reach key positions you’ll be able to break through your opponents’ defense in power.

We tried to keep the environment’s character as a place of constant spotting and long-range shootouts. Along with that, Province has gained in dynamics and the variety of possible moves and tactical tricks.

Our intention was to fix Province’s design flaws, while also emphasizing its strengths. Please keep the feedback coming as it will help us tweak it further, so join the fray and share your thoughts!

Premium Shells & Consumables Now for Credits Only

Premium shells and consumables have been one of the hottest topics on the agenda, and during the upcoming Common Test, we’ll take the first step toward making a key revision to the entire mechanic.

For Update 1.0.1, we’re planning to disable purchasing Premium shells and consumables with Gold. And that’s just the first step as it will take some time to completely phase out the number of shells acquired with Gold. This is when the state of “shell economics” settles down and we can go ahead with rebalancing.

In terms of rebalancing, we will put several models through the paces in upcoming tests. The best “fit” will be decided by the community and dev team, so stay tuned for more news.

Frontline Returns

Among numerous other features, the Sandbox server hosted the 30-vs-30 Frontline mode last year. It will soon return, this time to production servers, inviting you to join the attack/defense fight for dominance on a huge HD map.

The mode will be available on a temporary basis and will occasionally appear in the game.

Gameplay Basics

  • Vehicles: Tier VIII vehicles
  • Teams: 30 players on each side with an opportunity to team up in Platoons of five.
  • Roles: One team plays in defense; the other attacks.
  • Objectives: Attackers must break through defensive fronts and destroy at least three out of five pillboxes (explained in more detail further down). Defenders must hold strong and keep at least three out of five pillboxes intact.

We revised the mode based on your suggestions from the first Frontline testing reworking the battlefield into HD and iterating on its key gameplay aspects, from the vehicle roster through to economy.

Tier VIII Vehicles: Following your vocal concerns about Tier X economy and its constraints, we made Frontline only be available for Tier VIII vehicles

New Consumables:

  • Smoke screen: A cloud of smoke conceals tanks
  • Morale boost: A tank"s Crew and nearby Crews receive a bonus to their major qualifications
  • Engineering crew: Decreases base capture time, increases the effect of knocking down base capture, and is able to halt the base capture if placed within the borders of the base that’s being captured

Overtime: The battle timer often interferes at the most intense moment of a fight. To exclude the time factor as a decisive element, we"re introducing the Overtime feature. If the battle timer expires while the attacking team is capturing an enemy sector, the battle will continue until the sector is captured or the defenders protect their territory

Level Design Improvements: terrain, objects and their positions on the map have been significantly revised to promote diverse gameplay

Sector Capture Mechanic: Now, the fewer Tier I sectors you’ve taken, the harder it will be to capture Tier II sectors

The list of changes is long and substantial, and there’s a high chance that the final version of Frontline will differ from the one that’s being tested now. To help us find a perfect game balance for this mode, feel free to launch the Common test client, find it in the list of available game modes and jump into battle!